1. Näyttelijät
Näyttelijöissä olen kummallisen viehättynyt charmantteihin miehiin. Charmanttihan on siis adjektiivi, jota käytetään kuvaamaan tyyppiä, jota ei kukaan sanoisi kauniiksi/komeaksi, ei edes söpöksi, mutta jossa silti on jotain helvetin vetoavaa. Älkää suotta tarkistako sanakirjasta, näin se on!Tässä tulee pari nimenomaan charmanttia herraa, joiden olemus saa sukat pyörimään tämän tytön jaloissa...
Herra nro 1: Tommy Flanagan |
Herra nro 2: Norman Reedus |
Daddy-issues, you say? Tai sitten se on parta. En todellakaan tiedä, mikä näissä kahdessa viehättää, tietysti siis sen lisäksi, että ovat kumpikin aivan mahtavia näyttelijöitä... Ehkä se on vain biologiaa ja haluan salaa lisääntyä molempien kanssa.
2. Elokuvat
En tiedä, mikä ihme siinä on, mutta en katso kuin huonoja elokuvia! Oli leffa sitten vuokraamosta tai Netflixistä valittu, aina se on sellaista kuraa, ettei tahdo itkemättä jaksaa loppuun asti. Okei, myönnän, on välillä tullut ihan kelvollisiakin katsottua.Tyylilajeista sen verran, että en ole millään tapaa genreuskollinen, vaan poukkoilen oikeastaan laidasta laitaan. Joskus nuorempana en tykännyt komedioista (koska olin angstinen emo-lapsi), mutta nykyisin olen oppinut niitäkin katsomaan. Tositapahtumiin perustuvat elokuvat, draamat ja dokumenttielokuvat ovat kivoja, mutta yleensä valitsen toimintaa ja jännitystä. Kauhuelokuvia ei enää viitsi katsoa, ne on just niitä kaikkein naurettavimpia... Huonolla tavalla.
Saw. |
Gone Girl |
Lisäksi listalle voisi laittaa Resident Evil -elokuvat, Inceptionin, Alien-leffat ja Looperin. Oikeastaan tykkään elokuvasta kuin elokuvasta, jos sen tarina ei sodi itseään vastaan. Mikään ei ole kamalampaa, kuin porsaanreiät tarinassa, josta saisi hyvän.
3. TV-sarjat
Tämän kategorian alle minulla olisi listattavaa vaikka kuinka paljon! Nykyisin tulee katsottua huomattavasti enemmän sarjoja, kuin elokuvia, mutta kuten elokuvienkin kohdalla, katson aika kattavasti laidasta laitaan kaikenlaista.The Walking Dead |
American Horror Story |
Jos joku kaipailee sarjasuosituksia, niin näiden lisäksi kannattaa katsoa ehdottomasti Sons of Anarchy, Orange is the new black ja How I met your mother.
4. Kirjat
Nuorempana olin kova tyttö lukemaan, mutta näin vanhemmiten olen tullut sen suhteen huomattavan aloitekyvyttömäksi. Nytkin kirjoja olisi jonoksi asti, mutta en vain saa poimittua kirjaa käteen. Sen lisäksi, että keskeneräisiä ja aloittamattomia kirjoja on fyysisesti pinossa, myös suunnitteluasteella on jokunen teos (mm. George R.R. Martinin Game of Thrones -sarja. En ole katsonut TV-sarjaa, haluan lukea kirjat ensin). Aloittamattomien ja keskeneräisten kirjojen listalta löytyy sellaisia teoksia, kuin Poikani Kevin (Lionel Shriver), muutama Jo Nesbon dekkari, Älä koskaan pyyhi kyyneleitä paljain käsin (Jonas Gardell) ja Da Vinci -koodi (Dan Brown).<3 |
Lisäksi jaksan lukea kerta toisensa jälkeen Harry Pottereita. Dan Brownin Inferno on helkkarin hyvä, Steven Hallin Haiteksti kekseliäs ja mukaansatempaava, Khaled Hosseinin Tuhat loistavaa aurinkoa avaa kyynelkanavat ja Johanna Sinisalon Ennen päivänlaskua ei voi on teiniaikojeni suosikki.
Olen lapsesta asti pitänyt kirjastoja jonkinlaisina pyhäkköinä. Kirjasto on minulle paikka, jossa saa rauhoittua, joten lukeudun juuri niihin ihmisiin, jotka näkevät punaista, jos kirjastossa on riehuvia kakaroita tai joku puhuu kovaäänisesti puhelimeen :--P
Kuulisin mielelläni muiden suosikeista vaikkapa näiden samojen kategorioiden alla! Hyviä elokuvia, kirjoja ja sarjoja saa vapaasti ehdottaa. Jäikö listalta kenties puuttumaan joku oleellinen kategoria?
Nyt syvennyn hörppimään Finrexiniä ja hoivaamaan kipeätä kurkkuani.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti